Det drar ihop sig

Augusti, då ska det ätas både kräftor och surströmming.

image139    image140

Jag gilla båda, vad äter du??
1 Trolda:

skriven

Har aldrig testat surströmming, bara känt LUKTEN...Det räckte liksom...=D Kräftor däremot ÄLSKAR jag...Mums, mums...
Trolda - kramar!

2 Åsa:

skriven

ÅH fy faderittan...Surströmming får bort..inte för smakens skull kanske men för luktens..kräftor däremot, ja alla skaldjur..det älskar jag! Ha en grymt bra dag där! Krqamar1

3 sofia:

skriven

gillar kräftor, dock inte surströmming:)

4 Maria:

skriven

Båda är ju goda. Jag kan inte säja att jag tycker surströmmingen luktar illa för jag tycker det är nåt speciellt när man öppnat burken & väntar på att få sätta igång. Rensa, ta potatis, göra en tunnbrödmacka, lök & tomater vill jag ha + gräddfil...mums. Det blir lite av en cermoni innan man kommer igång. Kräftor är oxå lite pill med, rostat bröd, vitlöks sås & vitlöks smör kanske en god paj till oxå typ västerbottenspaj...mums igen. Nu blir man ju hungrig.

5 Lotta:

skriven

Fy tusan för surströmming!!

6 Mimi:

skriven

Kräftor är mumma men nej till surströmming. Luktar ju så illa :-)

7 Pia:

skriven

Kräftor är en lisa för själen. Väninnan som har fiskbil kokade havskräftor för ett par dagar sedan....mmmmm my good....dock fick jag inte provsmaka eftersom de forfarande varma :( Vi kanske ska ställa till med kräftkalas via bloggen, alla sätter på webcam en kväll, så käkar vi kräftor och skålar ;)Men vi hoppar surströmmingen....

8 Helen:

skriven

Trots att jag har halva foten inne i det norrländska samhället så har jag aldrig o kommer aldrig att gilla surströmming, min käre norrländske man gillar inte heller det hehe. Men måste man tvunget äta det så blir det som Maria här ovan beskriver det :) Men kräftor älskar vi. Brukar ha både kräftor o räkor när vi har "skiv". Ha en fin dag

9 Jenny:

skriven

Kräftor är yummmie,surströmming har jag (tyvärr?) inte smakat...

10 evans:

skriven

Vad alla är skeptiska til surströmming :) Visst, det luktar kanske inte mumma, men det smakar gott. Kräftor får mig att tänka på spindlar... Ha ne bra dag!

11 ejmis:

skriven

Kom igen nu ni som inte prövat/gillar surströmming!
Läs vad Maria skrivit, där har vi en tjej som vet hur både surströmming och kräftor ska ätas!!

12 Åsa.S:

skriven

Kräftor är gott, surströmming har jag aldrig smakat, trots att jag är sambo med en norrlänning.
Skulle gärna vilja prova dock...

13 Nina på Johangården:

skriven

Kräftor! Bara kräftor... är ingen norrlänning. Bor bara här.

14 Pia:

skriven

Det är ett enkelt val för mig.....kräftor så klart!
Jag tycker Pia´s idé var bra men jag har ju ingen webkamera :(

15 Carina:

skriven

Surströmming och här i alfta så firar vi världens störsat surströmmimgsskiva i vår ishall det brukar vara runt 1000 pers. och i år är det 30 års jubileum.
så man får verkligen ladda för dem kvällen.
Det är en stämmning som inte går att jämnföra med något, allsång då de flesta står påstolarna och ger järnet och i år så hoppas man ju på en riktig överrasknng när det är jubileum.

16 ejmis:

skriven

Carina: Det låter som en rolig tillställning!

17 Mia:

skriven

Ååååå, jag kan inte välja, så det blir båda, men kanske inte samtidigt! :-)

Kommentera här: