Jag har ätit...

 
 
...årets första jordgubbar, spanska, går inte att jämföra med svenska men det är i alla fall jordgubbar.
🍓😋🍓😋🍓
 
Hörde på nyheterna att livsmedelspriserna har gått upp med 22% och jag har ju märkt att allt blivit dyrare men 22%!!??
Det är fruktansvärt och dags för våra politiker att agera.
Jag tror knappast att våra löneökningar matchar detta...
Jag ska egentligen inta klaga, jag klarar mig men måste naturligtvis tänka efter vad jag handlar men jag hör ju på jobbet att många, framför allt barnfamiljerna, har det svårare nu.
 
 
När jag ändå är inne på samhällsfrågor så måste jag dela denna också...vad har hänt med Sverige...känns konstigt och hemskt att Polisen måste göra en sådan uppmaning.
 
 
 Den här veckan fick mamma sin 5:e Covid-vaccination, det är dags för mig också men det går inte att boka någon tid än.
 
 
Jag funderar på att vaccinera mig mot TBE också, det finns massor med fästningar här nu.
 
 
Igår var jag och Albin på "Fredagsfys före fredagsmys" på Amnis.
En träff där man fick göra övningar för det små muskelgrupperna,
Det var en väldigt trött kille efteråt.
 
 
 
 
På kvällen bjöd jag L på middag, han är tillbaka i stan igen och det känns bra.
 
 
 
 
 

Kommentera här: