Fem en fredag v. 25: Mitt i sommaren

Då är det dags för  Elisamatildas fredagsutmaning igen. 
 
Hur spenderar du midsommar i år?
 
Tanken var att jag skulle träffa två vänner men båda drabbades av "sommarmagar" så det blev inställt.
Det blev ensamfirande i stället och det funkar ju det också.
 
Vad gör du helst på midsommarafton?
 
Äter något gott tillsammans med trevliga människor.
 
Har du någon gång plockat 7 sorters blommor och stoppat under kudden? 
 
Ja jag minns att jag i tonåren har sprungit omkring och letat sju sorters blommor.
Kan dock inte minnas att jag drömde om någon speciell.
 
Vilken är din favoritsommarsång?
 
Har ingen direkt favorit men Idas Sommarvisa, Sommaren Är Kort, Sol Vind Och Vatten och Strövtåg i Hembygden funkar ju alltid på sommaren.
Och såklart Den Blomstertid Nu Kommer.
 
Vad har varit bäst under första halvåret av 2023?
 
Hälsan hos mig själv och hos nära och kära.
 
 
 
1 Anonym:

skriven

hälsan betyder ju allt! midsommar är fint. sommarmagar kan en klara sig utan. ni får ta igen det en annan dag. fortsatt fin midsommarhelg!

Kommentera här: