Det är ingen...

...tvekan om att det händer saker i Sundsvall nu, polisen patrullerar hela tiden, har aldrig sett så många polisbilar förut.
 
"Det har sedan den 25 december förra året förekommit en rad skottlossningar och sprängdåd som misstänks ha koppling till kriget om Sundsvallsmarknaden. Senast under natten mot fredagen skedde en skjutning mot en lägenhet i förorten Farsta utanför Stockholm.
På fredagen beslutade sig polisen för att inleda en så kallad "särskild händelse" till följd av våldsutvecklingen i Stockholmsområdet. Även i Sundsvallsregionen råder full aktivitet.
– Vi kraftsamlar med polisresurser och tillför särskild kompetens för att hantera situationen, men jag vill inte gå in på några detaljer, säger Lars Wahlberg, operativ chef i Region nord."
 
Den här bilden tog jag från mitt köksfönster härom kvällen.
 
 
Jag har haft några lediga dagar nu, jag behövde återhämta mig efter att ha jobbat mycket .
 
 
Har kommit i kapp både mig själv och här hemma.
I morse när jag vaknade hade jag ont i ryggen, det är flera månader sedan nu så det känns inte alls bra. 
Tog en promenad och satt en stund i massagestolen, jag hoppas det är en kort svacka.
 
 
Jag kan ha halkat till lite, vädret har ju varit rejält omväxlande, regn, snö, dimma, blankis, snömodd.
 
 
 
 
 
 Idag var det riktigt härligt väder, sol och -10 grader, det är så jag vill att vintern ska vara.
 
 
 

Kommentera här: