Fem en fredag v. 17: Ordspråk

Då är det dags för  Elisamatildas fredagsutmaning igen.
 
Anfall är bästa försvar – när deltog du i bollspel senast?
 
Jag har funderat länge men jag har faktiskt inte en aning.
 
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge – vad väntar du på?
 
Ser mer fram emot än väntar, det är resan till Kroatsien.
 
Bättre ensam än i dåligt sällskap – när ville du senast bara gå hem?
 
Efter senaste nattpasset på jobbet.
 
Den som spar han har – vad sparar du till?
 
Resor och pensionen.
 
En plats för var sak och var sak på sin plats – vad hos dig ligger aldrig på sin rätta plats?
 
Jag gillar ordning och lever lite efter "var sak har sin plats" men jag måste erkänna att jag har ren tvätt i högar som väntar på att plockas in i garderoben.
1 A ROOM OF MY OWN:

skriven

bra att ha ordning och reda. det hade jag som yngre. har aldrig varit i Kroatien , men jag skulle gärna åka dit

Svar: Blir min första resa dit
ejmis

Kommentera här: