Fem en fredag v. 45: Mörker

Då är det dags för  Elisamatildas fredagsutmaning igen.
 
Vad tycker du om att vrida klockan åt det ena eller andra hållet?
 
 
Jag har personligen inga problem med det eftersom jag är skiftarbetare och ofta ändrar mina rutiner men skulle detta tas bort är det också ok för mig.
 
Vad innebär mörkret för dig?
 
Kortare dagar, blir tröttare och tänder fler ljus och lampor.
 
Har den här hösten varit mörk eller ljus för dig?
 
Det har varit en bra höst, det är fortfarande mest plusgrader ute och vi har ingen snö än.
 
När famlade du senast i mörker?
 
Inte så ofta jag går i mörkret, finns ju ficklampa på mobilen, men visst dyker det upp ett mentalt famlande i mörkret ibland.
 
Av vilken anledning var du senast uppe mitt i natten?
 
Går på toaletten ibland på natten och ibland vaknar jag "bara så där" men då startar jag en podd och somnar om.
 
 
 
 
 
 
 
1 Hanneles bokparadis:

skriven

bra tips om man vaknar på natten

2 Anonym:

skriven

en kan hitta på mycket om natten när en ensam äger scenen. brukar också lyssna på något

3 A ROOM OF MY OWN:

skriven

se ovan!

4 Karoleen:

skriven

Poddar är bra för att somna om, men jag kan inte lyssna på någon jag är intresserad av för då börjar jag tänka och då blir jag mer klarvaken. SÅ jag har faktiskt en podd som jag bara lyssnar på när jag ska sova till den, och då lyssnar jag på 1x hastighet. Annars lyssnar jag ju alltid på 2x. Ha en fin helg!

Svar: Känner igen det där. Detsamma.
ejmis

5 Paula:

skriven

Det är säkert så att om man genom jobbet är van att få växla dygnsrytm så funkar även sommar/vintertid. Jag gillar det inte alls.
Trevlig helg

6 Anna i Portugal:

skriven

Jag har inte heller några problem med omställningen, men jag tycker det är himla onödigt ändå.

Kommentera här: