Då är det...

 
...måndag igen.
Igår avbröt jag min sjukskrivning, ryggen är mycket bättre och jag har bara två arbetspass den här veckan.
 
 
 
I fredags var jag Eva och Ann Catrine och tittade på Titanic-utställningen på Gärde.
Efter lite strul  med att få igång tekniken var det en mycket intressant rundtur.
Jag fick mersmak och tittade på en dokumentär om händelsen på Viaplay sen också.
Efter utställningen åkte vi till Carlsvikspiren på Alnö för en lunch.
Jag åt en Cesarsallad som jag inte hann fota innan den var slut.
Är sugen på sådan sallad hela tiden nu.
 
 
Tråkigt att det var så kallt så det inte gick att sitta ute.
 
 
I lördags hade jag tänkt göra en massa saker men lusten rann liksom av mig och jag stannade hemma och grejade lite i stället.
Sen ringde Mona och frågade om jag var sugen på att äta middag på Daltons och det tackade jag ja till.
 
 
Vi mötte upp Lotta och Carina där och det blev några trevliga timmar innan jag tog bussen hem.
Så himla lyxigt att ha busshållplats utanför dörren och att bussen går ofta här.
 
I söndags hade jag namnsdag 
 
 
och Eva skickade denna till mig.
 
Och så var det såklart Morsdag.
 
 
 
Jag och mamma firade genom att åka till trädgården i Kovland och köpa plant och sen åt vi lunch tillsammans. 
 
Och så en liten uppdatering om Saxenda...det har gått över förväntan, har mått lite illa på morgonen och haft lite ont i magen men i övrigt har det gått jättebra.
Har lite sug på kvällen men försöker nu justera tiden för injektionen och ser om det gör någon skillnad.
Klev på vågen i morse och den visade minus 1,6 kilo vilket är kul men kanske lite för mycket.
Måste äta på tider nu när jag inte känner hunger på samma sätt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: