Fem en fredag v. 9: Ordspråk

Då är det dags för  Elisamatildas fredagsutmaning igen.
 
När sa du senast ”borta bra, men hemma bäst?”
 
Kan inte minnas när det var, resandet har ju varit minimalt de senaste åren.
 
När senast upplevde du ”delad glädje är dubbel glädje”?
 
Tillsammans med arbetskamrater och vänner så fort vi ses.
 
Vad har ”gömts i snö, och kommer upp i tö”?
 
Hundbajs och skräp, skulle kunna utveckla vad jag tycker om detta beteende länge och kraftfullt men jag tror de flesta av er förstår vad jag menar.
 
När talade du senast om trollen?
 
På jobbet härom dagen när en patient kom tassandes på natten.
 
Ingen kan allt, men alla kan något – vad kan du?
 
Har väl inga "specialkunskaper" att skryta med men om jag ska tro min chef så är jag en "doer", mina vänner brukar säga att jag är en klok person, det är en lite luddig beskrivning men jag tar det som en komplimang även fast jag ibland hellre skulle vara "wild and crazy".
1 Sara Pepparkaka:

skriven

Det är väl bra om folk tycker du är klok!

2 A ROOM OF MY OWN:

skriven

det är väl bra att vara en klok doer. hundbajs skulle vi kunna tala länge om. här är någon som låter en hund som måste vara stor göra sina behov på trottoarerna i kvarteret. jag hoppas bara att jag någon gång kommer på den skyldige(a)

3 Hanneles bokparadis:

skriven

Trevligt med komplimanger, de ska man ta åt sig.

4 Paula:

skriven

Wild and crazy är inte ett statiskt tillstånd, men något man gärna får känna sig ibland! Hundbajs ja, har märkt att idioterna nu börjat plocka upp efter sina hundar för att sedan slänga de luktande välfyllda påsarna som ligger där som prydnader längs vägkanterna...helt galet! Trevlig helg, kanske lite wild and crazy?

5 Gerd:

skriven

Ja, för dessa trollen. Finns både rara och ilskna, precis som vi alla människor, en blandning.
Kul att läsa dina svar!

Kommentera här: