Jag och min...

...jobbarkompis Mona har varit på Öland.
Vi har haft så härliga dagar!
Vi har bott i en röd liten stuga på min vän Maries gård.
 
 
 
 
Att träffa Marie och hennes man Kalle har också varit så mysigt, det var många år sedan sist.
 
 
Men innan vi kom fram till Öland blev det ett stopp i Stockholm där jag mötte upp Nina för att gå på konsert.
 
 
 Konserten var så bra!!
Vilken energikick vi fick.
 
Jag och Mona övernattade på Globe Hotell och när vi kom upp till frukostmatsalen på morgonen blev vi glatt överraskade, flera hundra poliser var på plats där.
 
 
Blev liksom "grädde på moset" med så många snygga män samtidigt.
😉
 
Det visade sig att poliser från hela landet varit kallade till Stockholm för att arbeta vid ett internationellt klimatmöte.
 
 
När frukosten var avklarad åkte vi mot Öland.
Det var en härlig känsla att åka över bron efter några timmar i bilen.
 
 
 Första kvällen blev vi bjudna på middag hos Kalle och Marie, så härligt att prata gamla minnen och bli uppdaterad om vad som hänt i livet.
 
Vi har gjort massor med utflykter, vi började med norra sidan av ön, Kustvägen, Byxelkrok,  Böda och en lunch i Sandvik..
 
 
 
Underbar sandstrand men för kallt för ett bad.
 
  
 
På väg hem mötte vi massor med mc-åkare.
Ca 300 poliser i Stockholm byttes mot 10000 HD-åkare på Öland.
😉😮🙃
 
 
 
Det var en härlig dag som avslutades i solen utanför stugan, doften av Magnolia var helt underbar.
 
 
 
 En dag tillbringade vi på södra sidan av Öland.
 
 
Efter långa dagar i bilen vad det skönt att ta kvällspromenader i närområdet.
 
 
 
 
 Ett måste för min rygg också.
 
Vi besökte såklart slottsruinen i Borgholm.
 
 
Den turen avslutades med en räkmacka.
 
 
Och Soliden kunde vi inte hoppa över.
 
 
 En härlig promenad i trädgården som avslutades med gofika.
 
 
Sista dagen tillbringade vi hemma "på gården", vi shoppade i butiken, åt en god lunch och pratade med Marie mellan hennes besökare i butiken.
Hon har verkligen byggt upp ett fantastiskt ställe som jag verkligen rekommenderar.
 
 
 
 
 
 
 
Jag kommer absolut att besöka Öland igen!
 
Hemresan gick som en dans, vi gjorde ett lunchstopp och tog några bensträckare annars var det raka spåret som gällde.
Skönt att komma hem när man nu ska hem.
 
Väl hemma så kastade jag in packningen och hämtade katterna som varit på kattpensionat.
 
 
 
 
 
 
 
 Och sen hämtade jag Albin som varit hos Sussi och Thomas.
 
 
Tillbaka i vardagen igen och det fungerar ju det också.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: