Fem en fredag v. 26: Konsekvens

Då är det dags för  Elisamatildas fredagsutmaning igen.
 
Vad skulle hända om du försov dig?
 
Skulle det vara en dag jobbdag skulle jag bara ringa och meddela att jag blir sen och sen skulle jag lägga på ett extra kol.
 
Vad skulle du göra om du vinner storvinsten?
 
Gå ner i arbetstid, kanske byta bil, resa, hjälpa vänner som kämpar, skänka till välgörande ändamål.
 
Vad gör du om du missar bussen?
 
Väntar på nästa buss eller så tar jag bilen.
 
Om du skulle låsa dig ute, vem kan släppa in dig?
 
Har nycklar hos två olika personer, annars fick det bli hyresvärdens låsjour.
 
Vad skulle hända om du fick strömavbrott?
 
Eftersom jag bott 20 år i skogen och haft många srömavbrott, det längsta flera dagar på vintern efter en storm, så är jag väl förberedd, det enda jag saknar nu är en vedspis annars har jag allt som behövs.
1 Karoleen:

skriven

Man förbereder sig bra på strömavbrott när man väl har dem, tyvärr är det ju det bästa skolan att utsättas. Jag tycker det blir mest svårt med färskvattnet och frysen. Men det brukar reda sig. Vi har två eldstäder som man ge värme och gasolgrillen till maten. Visst det är kallt att grilla på vintern men det går! Ha en fin helg!

Svar: Detsamma till dig
ejmis

2 Helen:

skriven

Bor man i skogen är det bra att vara förberedd på det mesta och det verkar ni vara.

Svar: Bor i stan nu men är fortfarande förberedd.
ejmis

Kommentera här: