Fem en fredag v. 7: Ring, ring

Då är det dags för  Elisamatildas fredagsutmaning igen.
 
Hur mycket använder du ring-funktionen på din telefon?
 
Någon/några gånger varje dag pratar jag med någon i telefon men det blir mycket mer sms och chatt.
 
Vad är ditt längsta telefonsamtal med någon?
 
Senaste gången jag var nykär blev det MÅNGA timmar, som längst kanske 5-6.
 
Hur mycket tid spenderade du i telefon som tonåring?
 
Inte jättemycket, mobiltelefonen fanns ju inte för "allt och alla" då utan det var hemtelefonen och telefonkiosker som gällde.
Visst pratade man med kompisar men det var nog mest för att bestämma när och var man skulle ses.
Sen busringdes det en del och en period var Heta Linjen spännande.
 
Är ljudet normalt på eller av?
 
Det varierar, på jobbet är signalen av och telefonen ligger i personalrummet, hemma är den på tills det är dags att lägga sig.
Sedan några veckor tillbaka stängs ljudet av automatiskt kl 23.00 till 07.00.
Blev stressad av sena meddelanden och "pling" från sociala medier på kvällarna så då kopplade jag in den funktionen på telefonen.
Jag stänger även av ljudet manuellt nattetid.
 
När spenderar du mest tid med att använda telefonen?
 
Det blir VÄLDIGT mycket telefontid eftersom jag lyssnar på poddar, musik och ljudböcker i mobilen.
Jag har också en ful ovana med att kolla sociala medier och spela Wordfeud flera gånger varje dag.
Mobilen har, hemskt att säga, blivit som en extra kroppsdel, alltid med.
 
 
1 Bokdamen :

skriven

Lyssnar också på ljudböcker via mobilen,. stänger också av mobilen en del på natten blivit en vana, försöker att bättra mig ifall något skulle hända, men vill inte ha plingande, sover inte så bra och lär nog inte sova bättre av såna ljud.

2 A ROOM OF MY OWN:

skriven

jag brukar lyssna på böcker som jag har i mobilen när jag är ute och går. superbra. och jag har ett fantastiskt japanskt lexikon i mobilen. och lite annat smått och gott.

3 Kina:

skriven

Minns det där med busringningar. Min bästa vän då hette Storm i efternamn. Hennes pappa var inte glad åt alla som ringde och frågade: "Är det storm på Långgatan?" "Håll i hatten då!" Fniss, fniss! Undrar om det förekommer busringningar nu för tiden?

4 Paula:

skriven

Huvaligen höll jag på att säga, tills jag insåg att min extra kroppsdel är en stor stationär dator! Det måste vara värre! Mina fingrar trivs helt enkelt inte med de små skärmarna och ännu mindre bokstäverna. Men är jag inte hemma så är man ju tvungen.

Kommentera här: