Fem en fredag v. 6: Skräp

Då är det dags för  Elisamatildas fredagsutmaning igen.
 
Var finns mest skräp hemma hos dig?
 
Under diskbänken samlar jag skräp och matrester som ska till sopsorteringen.
 
Hur många mejl finns i din inkorg?
 
56 stycken, jag gillar att rensa bort mail eftersom dom är lästa och avklarade.
 
Vad är det äldsta som ligger i din frys?
 
Förvälld svamp.
 
Vad har du sparat som är trasigt?
 
Jag sparar inte trasiga saker men jag har några elektronikprylar som ligger och väntar på att få åka till sopinsamlingen.
 
Vilket rum tar längst tid att städa?
 
Jag dammsuger hela lägenheten på ca 20 minuter, resten av städningen lejer jag bort, en lyx som jag unnat mig i många år.
1 Hanneles bokparadis:

skriven

Matrester har vi inga, äter upp allt 🙂 slutat skala potatis och sånt, godare äta upp. Slutat spara nostalgisaker.

Svar: Låter bra.
ejmis

2 Bokdamen :

skriven

Har också en del skräp under diskbänken men sparar mer och vissa grejer i hallen, nära ut. ;) Mejl har jag en hel del med flera inkorgar, använder fleta mejl och behöver dem igen särskilt i jobbet men viss rensning skulle nog behövas.

3 Paula:

skriven

Skönt att leja bort städningen. Just nu har jag inte den bästa ekonomin, men hade jag råd skulle jag göra likaledes. Svampen håller länge i frysen, alltid bra att ha. Trevlig helg

4 A ROOM OF MY OWN:

skriven

skulle gärna leja bort städningen. men alla jag känner som anlitar städhjälp har ett fasligt bestyr att städa dagen innan städhjälpen kommer. i frysen. har inte mycket annat hellerså mycket gammalt har faktiskt inte

Kommentera här: