Var ute och...

...gjorde några ärenden idag och det märks verkligen att julstressen är här.
För varje år som går blir jag mer och mer avståndstagande mot denna julhysteri.
Jag har inget emot socialt umgänge och mat på jul men detta hysteriska inhandlande av prylar.
Vilket vansinne...många har det redan tufft nu och värre kommer det att bli.
Varje jul brukar jag skicka en slant till några olika organisationer och det finns alltid flera jag vill bidra till.
I år känns det nästan hopplöst...så många organisationer och framförallt människor som redan nu har det så svårt..
.🙄🤔
 
 
 
Jag känner faktiskt inte så många som verkligen älskar julen, de flesta suckar och verkar tycka det är ett "nödvändigt ont".
 
 
 
 
 
 
 
Jag har ju en smått galen arbetsvecka men jag hinner ta igen mig mellan arbetspassen.
Igår hade jag tvättstugan också, hade samlat på mig rejält med sängkläder och handdukar, det är ju "stora" saker jag tvättar i tvättstugan, resten kör jag i min egen maskin.
 
 
 Jag har vaccinerat mig också, hoppas det inte är för sent, många verkar redan har fått säsongsinfluensan.
 
 
Jag har fått ett fult munsår, jag får hålla tummarna för att det inte är starten på något.
 
 
 Nu ska jag fundera över vilka organisationer som jag ska skänka pengar till i år, i morgon kommer ju lönen.
 
 
 

Kommentera här: