Fem en fredag v. 15: Påsk 2022

Då är det dags för  Elisamatildas fredagsutmaning igen.
 
Vad vill du helst ha i ett påskägg?
 
Det är godis jag förknippar med påskägg men minns att det kunde finnas pengar i det också när jag var barn.
 
Hur skiljer sig ditt påskbord från julbord?
 
Inte mycket men jag upplever att det äts mer "sansat" när det är påsk.
 
Är det någon skillnad på musten?
 
Nej.
 
Tar du fram något pynt?
 
Nej.
 
Hur kommer du fördriva långfredagen?
 
Jag har varit på promenad och sen ätit lunch och gått en snabb runda på IKEA med en kompis, nu ska jag bara vila inför jobbhelgen som börjar i morgon.
1 Michaela:

skriven

Vilken härlig o lugn långfredag du haft. Promenad är alltid skönt.

Glad Påsk

2 Hanneles bokparadis:

skriven

Sonen och jag gjorde en gång storstädning av garaget en påsk, åkte till Ikea för att köpa lådor... trodde att vi skulle vara de enda där :)

3 Bokdamen :

skriven

Låter som en trevlig långfredag. Hoppas du får en fortsatt bra helg, även om du ska jobba.

4 A ROOM OF MY OWN:

skriven

visst är påskbordet mera sansat än julbordet. must använder vi inte. hur gör man en snabb runda på IKEA?

Svar: Man har en plan och följer den till 100%. 🙃
ejmis

Kommentera här: