Fem en fredag v. 35: Thank you for the music

Då är det dags för  Elisamatildas fredagsutmaning igen.
 
Vilken artist eller band skulle du gärna se göra en comeback?
 
Jag tar mig friheten att välja tre, Bee Gees, Ted Gärdestad och Roxette...tyvärr kommer detta aldrig att ske eftersom flera vandrat vidare till andra sidan.
 
Om du bara fick lyssna på en artist/ett band i ett år, vilken/vilket skulle det bli? 
 
Oj det var en svår fråga, jag lyssnar på musik mycket efter hur jag mår och känner och är verkligen en "allätare" men jag väljer Gotthard, dom har släppt många skivor och det finns låtar för de flesta dagar.
 
Vad spelar du mest för typ av musik?
 
Som jag skrev på förra frågan så lyssnar jag på allt möjligt beroende på vad jag gör, känner och hur jag mår.
 
Har du något speciellt musikminne? 
 
Har många fina minnen till musik, men om jag ska välja en låt så får det bli "Nothing compares to you" med Sinéad O'Connor, underbar låt och underbara minnen som jag behåller för mig själv.
 
Vilken artist eller band gjort första stora intrycket när du var barn?
 
ABBA
 
 
1 Karoleen:

skriven

Musikminnen som man håller för sig själv är bland de bästa minnena som finns ☺️

2 Karoleen:

skriven

Musikminnen som man håller för sig själv är bland de bästa minnena som finns ☺️

3 Bokdamen :

skriven

Ted Gärdestads låtar är väldigt fina. De kom med hos mig också men i en annan fråga.

4 Paula:

skriven

Men va kul, jag har också mycket starka minnen förknippade med Sineads Nothin compares to You....
Däremot får jag erkänna att jag letade på Youtube efter Gotthard....inte bekant alls, men bra låtar, speciellt Heaven!

Svar: Min favorit är nog One Life och Soul.
ejmis

Kommentera här: