Fem en fredag v. 20: Oväntat besök

Jag hänger på i Elisamatildas utmaning den här veckan också.
 
Om 20 minuter får du oväntat besök, vad skulle du behöva städa?
Diskbänken och vardagsrumsbordet är just nu belamrade av prylar.
I köket är det plant och Herbalife-burkar ochi vardagsrummet papper och tidningar.
Och så allt hundhår då som just nu är i mängder överallt.
 
Vad skulle du kunna bjuda på för fika?
Jag har muffins och kladdkaka i frysen och sen finns det alltid ost och kex.
 
Hur skulle du behöva fixa till dig?
Inget just nu faktiskt.
Jag har precis varit på stan och lunchat med en kompis så jag är ok klädd.
 
På frågan hur dagen varit, vad skulle du svara?
Den har varit bra!
Jag har gjort de ärenden som jag hade planerat och haft en trevlig lunch med min kompis.
 
Vad använder du för skäl till att ditt besök behöver gå?
Eftersom jag inte har något speciellt planerat i kväll får besöket stanna.
Skulle det vara sen kväll så skulle jag nog säga som det är, att nu är det dags för mig att sova.
 
 
 
1 A ROOM OF MY OWN:

skriven

klokt att ha kaffebröd i frysen. det har jag sällan nuförtiden. det kännas alltid bra att en kan följa sina planer samtidigt som en måste vara beredd på att det kommer saker emellan

2 Paula:

skriven

Jag är nästan glad åt att flytten kom just i planteringssäsongen, på så vis slipper jag undan och kan skylla på flytten...
Att kunna fika eller luncha med vänner hoppas jag ska bli möjligt när jag bor närmare en stad...
Trevlig pingst!

Svar: Detsamma 😊
ejmis

Kommentera här: