Fem en fredag v. 18: Hänt i veckan

Jag har länge tänkt delta i "Fem en fredag" hos elisamatilda men alltid kommit på det för sent men nu är det dags.
😊
Vad i veckan fick dig att längta efter något?
 
Det iskalla vädret har fått mig att längta efter sommaren!!
Jag gillar normalt alla årstider men den här våren har verkligen inte varit rolig.
 
Vad i veckan fick dig att sakna något?
I mitt flöde på sociala medier har det varit många inlägg om syskon den här veckan.
Jag saknar alltid min bror som gick bort 2012 men den här veckan har det varit extra jobbigt.
 
Vad i veckan gav dig lyckokänslor?
Jag har, tråkigt nog, haft en deppig känsla den här veckan.
 
Vad i veckan fick dig att fundera?
Läget vi har i världen gör att jag ganska ofta funderar över livet.
Kommer det någonsin att bli "normalt" igen?
 
Vad i veckan fick dig att vilja testa något nytt?
 
Jag har ju lite smått och äntligen kommit igång med lite träning och nu när jag känner att jag orkar mer och har blivit piggare så skulle jag, när Corona-läget tillåter, vilja testa styrketräning på gym.
 
 
1 A ROOM OF MY OWN:

skriven

rent generellt börjar det bli svårt att hålla humöret uppe efter så lång isolering. jag ligger också i startgroparna för att börja på gym igen. jag gillar också styrketräning

Svar: Ja visst är det så...men vi får kämpa vidare och hålla tummarna för att vaccinerandet stoppar Coronan.
ejmis

2 Michaela:

skriven

Längtar också efter sommaren! Nu är det för trist och mörkt! Bläää! Ro hit med sommaren!

Jag tänkte senast idag att jag vill börja träna, eller iaf simma eller vattengympa... har inte så mycket värk längre så nu vill jag röra på mig igen och gå ner i vikt. Men som sagt få man avvakta allt pga corona.

Trevlig helg//Michaela

Svar: Kul att du tittade in till mig! Trevlig helg!
ejmis

3 Hanneles bokparadis:

skriven

jo, det kommer bli bra, men annorlunda.

4 Paula:

skriven

Skitcoronan har fått mig att fatta beslutet att flytta närmare familjen. Kanske hade jag gjort det ändå, med tanke på den nya bebisgenerationen, men coronan skyndade på! Hoppas deppigheten går över snart!

Svar: Klokt beslut!
ejmis

5 Gerd:

skriven

I denna världen just nu finns mycket att fundera över. Men å andra sidan, så har det alltid varit så.
Trevlig fredag!

6 Bokdamen :

skriven

Det kan bli ett lite annorlunda ”normalt”, men det blir bra hoppas jag. Ha en skön helg.

Svar: Detsamma till dig.
ejmis

7 Kina:

skriven

Vissa veckor är tyngre än andra, men så kommer man upp igen.....! Var rädd om dig!

Svar: Detsamma!
ejmis

8 Karoleen:

skriven

Det känns som att vi verkligen är på sluttampen nu och man måste helt enkelt hålla ut liiiite liiite till så kommer det gå tillbaka till lite vanligt igen. Jag tror dock aldrig det blir det gamla normala, för hela världen har förändrats men vi kommer komma tillbaka till en ny normal där det är bra. Håll ut!

Kommentera här: