Fem en fredag v. 30: Temperaturväxlingar

Då är det dags för  Elisamatildas fredagsutmaning igen.
 
Vad får dig ofta att koka?
 
Våld, djurplågeri, orättvisor, hemska människor osv osv, det finns mycket som får den här kitteln att koka men för att må bra så är det bäst att leva efter Sinnesrobönen.
 
 
 
 Vad fick dig nyligen att frysa?
 
Jag var på en konsert vid havet för någon vecka sedan och då blåste det iskalla vindar, då frös jag för första gången på väldigt länge.
 
När senast gick något upp i rök?
 
Inte något men någon, men ibland är det bara att släppa taget och gå vidare.
 
Vad fick dig nyligen att smälta? 
 
Två personer har denna vecka fullkomligen öst komplimanger över mig och det fick mig att smälta.
 
Vad får dig att rysa?
 
Jag ryser inte så ofta men vissa ljud, t ex en tandläkarborr eller naglar mot svarta tavlan skulle kunna få mig att rysa.
Viss beröring också såklart men då är det av välbehag.
 
 
 

Kommentera här: