Fem en fredag v. 28: Oundvikligt

Då är det dags för  Elisamatildas fredagsutmaning igen.
 
 Vad gör du när solen går i moln?
 
Med tanke på vädret som varit den här sommaren så var min första tanke att jag njuter av en molnig dag.
😉
 
Hur tar du en paus en sommardag?
 
Jag läser, lyssnar på en ljudbok eller en podd eller sätter mig i solstolen en stund. 
 
Vad händer alltid under din sommar? 
 
Jag äter alltid jordgubbar, jag får alltid myggbett, jag bränner mig alltid i solen. 
 
När är din sommar slut?
 
När den krispiga höstluften kommer och när löven skiftar färg. 
 
Vilken är den bästa aktiviteten under sommarregn?
 
Det är fantastiskt skönt att promenera i regn men om "Åskar" följer med regnet så stannar jag inne med en bok eller en film.
 
 
1 Bokdamen :

skriven

Håller med om att det är skönt att promenera i regn, men åska och blixt är det mindre roligt i. Myggbett brukar jag också få, men konstigt nog klarat mig hittills i sommar. Trevlig helg!

2 A ROOM OF MY OWN:

skriven

åskan kommer väl i regel först och efter det regnet.jordgubbar och körsbär hör verkligen sommaren till. myggbett också. och knott

3 Paula:

skriven

Jag har aldrig ätit så mycket jordgubbar som den här sommaren. Säsongen har varit lång och priserna överkomliga, låtsas som att jag proppar mig full av vitaminer inför vintern. Kul att läsa att flera än jag gillar promenader i regn, men bevare mig för åskan.

Kommentera här: