Fem en fredag v. 26: Sommartider

Jag hänger på i Elisamatildas utmaning den här veckan också.
 
Vad är det längsta du reser i sommar?
 
Jag kommer att hålla mig i närområdet i sommar.
 
Hur spenderar du en regnig sommardag? 
 
Hundpromenaden måste ske ändå så då åker regnstället på, annars kan jag tänka mig att bara lata mig med en bok eller film.
Eller passa på att göra en shopping-runda.
 
Vilken är din bästa spontana utflykt?
 
Jag gillar att åka på loppisar och då kan man bara välja väderstreck, dra iväg och hoppas på turen att hitta många fina fynd.
 
Hur svalkar du dig på bästa sätt? 
 
Håller mig i skuggan, dricker kalla drycker, kör igång en fläkt eller ac:n.
Min lägenhet är fantastiskt sval och skön och det är jag glad för. 
 
Har du något smultronställe där du bor?
 
Jag bor nära centrum men det finns många grönområden i min närhet och jag har hittat några trevliga ställen men smultronstället i min direkta närhet letar jag fortfarande.
 
 
 
1 Hanneles bokparadis:

skriven

Perfekt att fynda på loppis på sommaren.

2 Paula:

skriven

Ja har man hund så går man ut, i ur o skur. Ibland är det mer synd om jycken än om mig...men han kan ju inte gå med benen i kors. Härligt att du trivs i lägenheten, jag har just bytt från en sval till en supervarm med en vägg av fönster åt söder. Men jag biter ihop o sätter på fläkten, det är ju ändå max tio dagar om året som man sitter o flämtar i värmen...

3 Lillian:

skriven

Det er sjelden jeg er på ferie, men i år skal jeg på en ukes ferie helt på egenhånd. Det er litt godt å ha noe å se fram til i disse tider.

4 Tony:

skriven

Låter skönt med en avspänd sommar i närområdet. Ungefär som här hemma med undantag av någon längre dagsutflykt med bil.

5 Robert W:

skriven

Det är bra att hålla sig i skuggan. Om man är på ett resmål vid Medelhavet för att sola och bada är det intressant att se folk som går på trottoarerna i stan. Turisterna går i solen, medan ortsbefolkningen är klok nog att gå på den skuggiga sidan.

6 Karoleen:

skriven

Härligt med en sommar i närområdet. Det finns många vackra ställen i närheten som de flesta oftast inte besöker och det är tråkigt egentligen. Alla vill bara "bort" men det finns mycket fint bara runt hörnet.

Kommentera här: