Fem en fredag v. 33: Livsviktigt

Då är det dags för  Elisamatildas fredagsutmaning igen.
 
Vad går du alltid utanför dörren med?
 
Mobilen.
 
Vad inom teknik har förbättrat ditt liv?
 
Hur sjutton klarade vi oss innan Internet fanns??
 
Vilket livsmedel är ett måste i skafferiet?
 
Kan variera men mjölk har jag alltid hemma.
 
Vad på morgonen gör så resten av dagen blir bra?
 
En rejäl morgonpromenad.
Jag har ju ett steg-och träningsmål och det är skönt att göra bort en del direkt på morgonen.
 
Vad är livsviktigt för dig?
 
Hälsan för mig själv och för nära och kära, både den fysiska och psykiska hälsan.
 
 
 
 
 
1 Karoleen:

skriven

Bra fråga, ingen aning vad man gjorde innan internet, jag har växt upp med det! Det känns otänkbart att leva utan det!

2 Karoleen:

skriven

Bra fråga, ingen aning vad man gjorde innan internet, jag har växt upp med det! Det känns otänkbart att leva utan det!

3 A ROOM OF MY OWN:

skriven

på morgonen orkar jag inte promenera. då är det kaffe och tidning som gäller. snabbt! naturligtvis är hälsan för familjen och en själv det allra, allra viktigaste

4 Gerd:

skriven

Hälsan är viktig.
Jag har levat utan internet under många år. Jo, då hade man uppslagsverk. Älskade att bläddra i dem. Men idag älskar jag google, ger snabba svar på allt jag vill veta - och lite till.

5 Bokdamen :

skriven

Promenera på morgonen kan nog vara skönt men gör sällan det. Tiden är begränsad på jobbmornar och lediga dagar prioriteras lugna mornar med läsning. Minns knappt hur det var utan it men har levt utan så det gick väl det också antar jag men en glömmer fort ;)

6 Lena:

skriven

Internet har nog gjort det lite roligare att leva, fattar inte att jag klarade mig så många år utan...
Men som du säger, hälsan är och förblir viktigast av allt.

Kommentera här: