Idag jobbar...

 
...våren på för fullt, plusgrader, ☀️ och blåst.
Vårtecken dyker upp hela tiden nu.
Bäverhyddan har blivit bra mycket större över vintern men bävern har jag inte sett till än.
 
Idag är det en jobbig dag, årsdagar är alltid gruvsamma, men livet går ju vidare och det måste det ju göra.
 
 
❤️
#8årsedan#fortfarandelikajobbigt#minbror
 
I övrigt då?
I måndags fyllde L år och vi tog en fika i solen.
Albin fick sig en lekstund också.
En bra pinne och en bra kompis, då är allt perfekt om man är en hund.
😍
 
 
Är man en katt så räcker det med att sitta i solen och mysa.
 
 
I tisdags var jag till tandläkaren efter jobbet.
Det flyter inte på med mina tandläkarbesök.
Den här gången fick jag ligga och gapa i en timme och min nacke protesterade efter en kvart.
 
 
Den obekväma ställningen var nog orsaken till att jag vaknade med migrän i går.
Fick i alla fall till en promenad på eftermiddagen och deklarationen, som numera är väldigt enkel, blev också klar, annars var onsdagen en riktig vilodag.
 
 
Annars handlar väl det mesta om Corona just nu.
Besöker inte min gamla mamma, beställer hem varor via ICA till henne om hon behöver handla något nu när hon är i karantän.
Jag träffar ju på människor hela tiden i jobbet och tydligen kan man vara smittbärare utan symtom.
 
De är lite spännande det här med att många nu börjar bunkra varor.
Tycker det verkar helt galet men tydligen sprider sig paniken.
Det enda som är bra med detta är väl att folk kanske får upp ögonen för vad fort varor kan ta slut på hyllorna.
Köp svenskt!!
Tänk om gränserna skulle stängas för importerade varor...
 
 
Även mediciner har bunkrats.
Det enda jag försökte få tag på utan att lyckas var handsprit men det fixade L.
Han gjorde handsprit av T-röd.
 
 
 
Ska jag bunkra något får det bli vin!
😉
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: