Att flytta...

 
...vart 5:e år är nog ett väldigt bra råd att följa.
Jag har bott på samma ställe i snart 20 år och det märks.
 😳
Det är inte bara jag som tycker detta är jobbigt, Albin följer varje steg jag tar och han undrar nog vad sjutton jag håller på med.
 
 
Inget är sig likt här hemma.
 
 
Jo hos plattfötterna är allt som vanligt och dom värper som sjutton.
 
 
Jag samlar ägg nu och ska testa att frysa ner så jag har ank-och gåsägg i vinter.
 
Uppdatering: 708 ägg blev det i år.
 
Tips från bloggen Forsnäs Hemman. "Man behöver en visp, en bunke att vispa äggen i och lämpliga plastförpackningar att för att frysa in äggen.Knäck ägg så att bunken blir halvfull, då går det lätt att vispa sönder alla gulor. Vispa på låg/medelhög hastighet tills äggsmeten blivit jämn i konsistensen. Häll äggsmeten i plastförpackningarna. Lämna någon cm upp till kanten, eftersom äggsmeten kommer öka lite i volym när den fryser. Frysta ägg får en helt annan konsistens än råa, vispade ägg. Äggsmeten blir geléartad. Det har dock ingen betydelse för slutresultatet. Omeletter av den frysta äggsmeten ser precis likadana ut som omeletter vi gör på färska vispade ägg. Frysta ägg smakar också precis likadant som färska ägg. Med frysta ägg kan man göra all matlagning och bakning som man använder vispat ägg i."
 
 
Fick rädda en stackars groda också idag.
 
 
Den hade på något underligt vis hamnat i en djup balja.
Jag hoppas det finns lite spännande djurliv i stan också.
 
 
När man rensar gör man en del intressanta fynd, mina gamla dagböcker dök upp i en bortglömd låda.
 
 
 
Det blir spännande läsning.
 😉
 
Nu är det bara en dag kvar sen får jag äntligen nycklarna till lägenheten.
Jag hoppas det ska kännas lättare när jag får börja flytta grejer, just nu är det bara kaos här hemma.
Jag är oerhört glad att jag har L som hjälper mig med det mesta som dyker upp.
I går när jag kom hem hade han klippt gräsmattan också.
 
 
 

Kommentera här: