Detta skulle inte få förekomma!!

 

 

 Även fast man inte gillar alla/allt man möter på jobbet så är det bara att bita ihop.

Hur kan det vara möjligt att man på en arbetsplats slipper vissa arbetsuppgifter med hänvisningen till att religion inte tillåter uppgiften??!!

Jag kunde först inte tro att detta var möjligt och att det fick fortgå, men med hänvisning  till religionsfriheten så tillåts detta av cheferna.

De händelser jag fått beskrivna är av personer som själva berättat detta för mig och upplevt det själva också, alltså direkt information från "första led".

För mig är det  självklart att om man inte vill utöra det arbete som krävs på arbetsplatsen så får man söka ett annat arbete!!

Jag tänker på min egen arbetsplats...jag träffar dagligen på människor som utfört de hemskaste handlingar/brott man kan tänka sig men det är bara att bita ihop och göra jobbet som ska göras trots att det ibland är uppror i både hjärna och hjärta.

Det är ett jobb!

Man vet vad man har valt att jobba med.

Passar inte galoscherna så byt!!

1 Jaana:

skriven

Jag håller med dig ejmis!
Kram!

Kommentera här: