I Vår Herres Hage

Jag har börjat titta på den här underbara serien igen, jag vet inte för vilken gång i ordningen.
Böckerna har jag också läst...många gånger.

Den ultimata feelgood serien från BBC!

De här värmande berättelserna om en landsbygdsveterinär är baserade på de bästsäljande romanerna om James Herriot, och har sålts över hela världen. Berättelsen börjar 1937 då en ung man anländer till den pittoreska byn Darrowby. James Herriot har kommit för att börja sitt första jobb som nyutexaminerad veterinär på en etablerad klinik. Han är full av entusiasm, särskilt när det gäller de senaste framstegen inom veterinärmedicin. Men i det lantliga Yorkshire, där vården av sjuka djur verkar höra hemma i medeltiden och där befolkningens misstänksamhet mot främlingar är djupt rotad, stöter den unge veterinären på motstånd. James behöver också sina läkande kunskaper för att lugna ner den hat- och kärleksrelation som råder mellan hans kollegor, den lite sävlige klinikchefen Siegfried och hans odåga till yngre bror Tristan, vars svaghet för flickor ofta försätter honom i trubbel. Även James blir föremål för Amors pilar när han möter den vackra Helen. Men livet som veterinär lämnar lite utrymme för romantik. Med sin unika blandning av humor, romantik och spänning, den exakta tidsandan, platserna, atmosfären och skådespelarna (inklusive flera fantastiska djur) är I vår herres hage den perfekta familjeunderhållningen. Även om den också har gett veterinärer ett skämtsamt rykte om sig att ständigt stå med armen i kossors bakdelar.

1 Synne:

skriven

Visst är det en underbar serie.

Har några böcker men letar flera.

Vart fann du dem?

Har kikat efter serien på dvd, men inte funnit den.

Vart köpte du den?

Många frågor jag vet....



Kramen Synne.

2 Eva Å:

skriven

Åhh, den kommer jag ihåg, härligt!

3 Linnea:

skriven

Riktigt fin header du har :D Gillar bilden på hästen :)

4 my:

skriven

Kanske vore nåt för mig, jag som älskar hemtillgården...Kram

5 soffie:

skriven

å den serien kommer jag ihåg den va verkligen bra,

Kram

6 Ulla:

skriven

Jag kommer ihåg att jag följde "I vår Herres Hage" slaviskt när den gick på tv. Det ÄR verkligen en feelgood film.

Du frågade om Marabou Winter är god. Om man gillar choklad med pepparkakssmak så gillar man den. Men jag som inte gillar pepparkakor blev inte sååå förtjust.

7 matte:

skriven

Å det där är mina älsklingsböcker! Jag har läst dem... jag vet inte hur många gånger. Helt underbart! Någon gång ska jag köpa böckerna inbundna och på orginalspråk och läsa dem en gång till :)

Kommentera här: