Välkommen till världen!

Idag har jag gått i väntans tider...en av våra kvigor kalvade idag...vår första egna uppfödning...ETTAN  =)
Nu hoppas jag att denna lilla tjurkalv klarar sig...lite oroligt är det såklart den första tiden.

image1342

Helt nyfödd...tyvärr dålig bild...kvigan blev rädd när hon såg sin kalv och sprang iväg först.

image1343


Mor och son får kontakt.  =)

image1344


Vi bar honom från snödrivan där han är född till ett torrare underlag.

image1345


En timme gammal och öronmärkt.

Nu ska vi gå ut och se om han rest sig och börjat äta.
1 Mia:

skriven

Åh, jag ryser! Ett liv...så underbart!

2 MissyElliot:

skriven

Sicken liten söting!
:-)

3 linda:

skriven

Vilken söt liten kalv...
hoppas allt går bra!

4 Anneli:

skriven

Hej tjejen

Nu har jag antagit utmaningen.

Kramis Smoggen

5 Ritha:

skriven

Men gud så roligt! Ta hand om Ettan, lär honom inte snusa Ettan bara, hihi.

6 evans:

skriven

Men halledulingen! Hoppas att det går bra för den lille och att kvigan (eller kossan nu va?) inte är rädd för sin unge längre :)

7 A:

skriven

Åh, vad spännande =)
Lycka till med lillen....
Kram

8 Vaniljis:

skriven

Vad söt han är! Hoppas det gått bra och att han fortfarande mår bra! Kram

9 Gabbi:

skriven

Morning, raring!!
Vilken liten goding!!
Ha en fin tisdag!
Kram

10 Annsingen:

skriven

MOrning! ÄNTLIGEN funkar det igen!

11 Mia:

skriven

Och välkommen tillbaka till bloggvärlden! ;-)

12 britten:

skriven

å så underbara bilder jag blir såååå nostalgisk och tänker på när vi var små ocg fick vara med vid kalvning,,..oftast inomhus, sen blev man så kär i kalven och hoppades på en kviga så den inte behövde gå till slakt..tack för underbara bilder och ha det gott

13 My:

skriven

Häftigt! Tänk att va med om nåt sånt...
Hoppas allt är bra med dig, kram

14 jen:

skriven

Va härligt att få leva med djur så nära inpå. Jätte kula att få se bilder på den söta nyfödda.
Lycka till.

15 Mia:

skriven

Jaaa, nu blir livet som normalt igen!! *S* Hemskt egentligen...

16 Elenor:

skriven

Kalven ser fin ut! =)
Hade ett paket med pocketböcker som väntade när jag kom hem igår från min resa, det var kul! =)
Tackar!

17 Trolda:

skriven

SÅ sött =D Och skönt vi kan blogga igen...=D

Trolda - kramar!

18 Nettan:

skriven

Så pluttig !
ETTAN - det kallas min ena hunds syrra (Vendetta - Ettan).

Kramizar

19 Inger Maryissa:

skriven

Kan tänka mig att det är både spännande och lite oroligt när en ny kalv kommer till världen.
Men oj.....att kvigan blev rädd först när hon såg sin lilla kalv.....
Tur att det inte händer samma med människor ;-)
Men skönt att det blev bra till slut och att den lilla kalven och mamman fick kontakt.
Ha en bra fortsatt dag.
Kram

Kommentera här: