Årets sista dag

Här bjuder vädrets makter på stark blåst och plusgrader idag på årets sista dag, inte bra för snön.

Under förmiddagen har mina tankar gått tillbaka till året som gått och jag kan summera det med att det varit ett år med många blandade känslor och upplevelser.
Så här på årets sista dag känns det alltid både lite sorgligt och förväntansfullt tycker jag.
Vissa saker har inte blivit som man trott och tänkt men i stället har andra händelser varit positiva överraskningar som man inte räknat med men som skapat glädje och lycka.
Vissa saker kan vi styra över, men mycket i livet är utanför vår kontroll. Det känns både skrämmande och skönt.

Vi kommer att fira in 2009 tillsammans med några grann-par här i byn, vi blir 6-10 personer, och det ska bli trevligt.
God mat och dryck och prat och skratt ser jag fram emot.
En av nyårsaftons baksidor är ju dessa smällare och raketer som jag är stark motståndare till men jag får acceptera att det skjuts oavsett vad jag tycker. Jag hoppas på ett förbud i framtiden.

Jag vill också passa på att tacka alla Er bloggvänner som gjort detta år till ett roligare år för mig.
Tänk att man kan lära känna så många fantastiska människor på det här viset!
Jag hoppas verkligen att 2009 blir minst lika bra i blogg-världen.

Ha nu ett riktigt
GOTT NYTT ÅR!!


1 Margaretha:

skriven

Tack för det gångna året !!!! Jag hoppas att vi får ett lika fint bloggår 2009.....

Massa kramar till dig min goa bloggvän

Margaretha

2 Sandra:

skriven

Gott Nytt År!!

3 MissyElliot:

skriven

Kikar in och önskar dig och de dina ett Gott Nytt År och hoppas att ni får en mysig nyårsafton.

kramiz

4 My:

skriven

Ja ett år innehåller ju både bra saker och dåliga tyvärr. Hoppas det goda övervägt! Massa nyårskramar och gott nytt år!

5 Maria:

skriven

Ett gott slut och ett gott nytt år min vän :-)

6 soffie:

skriven

GOTT NYTT ÅR!!

här är det kallt å soligt så det blir ju bra inför alla nyårsraketer,

7 A:

skriven

Tack för att DU finns.....

Önskar dig ett riktigt

GOTT NYTT ÅR



Kram

8 Anna´h:

skriven

GOTT NYTT ÅR !

9 Barnens Hjältar:

skriven

Gott nytt år!!

10 Kattis:

skriven

Önskar dig en riktigt trevlig kväll!

GOTT NYTT ÅR!!

Kramar i massor

11 Think Twice:

skriven

Kikar in och önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Kram

12 Mia:

skriven

Gott nytt år, käraste Ejmis!

13 Trolda:

skriven

GOTT NYTT ÅR!



Trolda - Kramar =D

14 Plogflickan:

skriven

Gott nytt bra år till er alla!

15 Blue:

skriven

Ja, visst är det helt fantastiskt det här med bloggande. Man får så många nya bekantskaper.... fastän man aldrig träffat dem IRL o kanske aldrig kommer att göra det heller.



Jag önskar dig ett gott slut o ett gott nytt som komma skall....



O så till din fråga. Jag känner inte heller till alla men några:

16 Blue:

skriven

Äh, sorry råka skicka för tidigt....



Hasse Aro - efterlyst på tv3

Magnus Samuelsson - Sveriges starkaste man

George Scott - Boxare

Carl Jan Granqvist - känd krögare

Morgan x2 - INGEN AAAANING

Elisabeth Höglund - nyhetsuppläsare

Blondinbella - känd bloggerska

Laila Bagge - Idoljurymedlem

Magdalena Graaf - en av tvillingarna Graaf. känd för mkt. Kanske mest några avklädda bilder(?)

Linda Haglund - svensk idrottskvinna (fd?)

Kitty Jutbring - Big Brother en gång i tiden....

17 Blue:

skriven

O för att summera så kunde jag visst alla utom de två Morgan(a)

18 LillaNisse:

skriven

Ett gott slut och ett gott nytt år till dig min vän...

Kram

19 LillaNisse:

skriven

Ett gott slut på 2008 till dig och ett gott nytt år min vän...

Kram

20 Lisa:

skriven

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt 2009.

Precis som du skriver både lite sorgligt men också med mycken förväntand. 2009, blir ett fint år, tror jag. Stor Nyårskram till dig

21 E:

skriven

Kikar n och önskar dig ett riktigt gott nytt år

22 Sus i dus:

skriven

Ha nu ett rikitgt Gott nytt år!



Kram Sus

23 Mija:

skriven

Gott nytt år gumsan!



Hoppas du får en lugn och mysig nyårsafton. Jag blickar också tillbaka med visst vedmod.. Det har varit ett jobbigt år för mig personligen.. Men jag ser positivt på det kommande året...



:)



Det kan bara bli bättre

Varma kramar från oss

24 Inger Maryissa:

skriven

Ja det blåser tydligen rejält på flera platser i vårt avlånga land.

Inte kul..



Ja, en av avigsidorna med nyårsfirandet är alla raketer och smällare som kan ställa till det en del.

Här är det lite läskigt när de skjuts mellan höghusen.

Fast förr var det värre när de t.om sköts från balkongerna,

och det hände tråkiga olyckor att raketerna for fel.

Så det har i alla fall blivit bättre nu.



Tack själv för ett trevlig bloggår.

Och önskar dig ett fint slut på detta år och ett riktigt

Gott Nytt År.

Kram

25 Mossfolk:

skriven

Önskar dig med ett riktigt Gott Nytt År!!!

26 Carina:

skriven

GOTT NYTT ÅR !!

27 Synne:

skriven

Hej Ejmis.

Hoppas det blev en lyckad kväll för dig.

Här blev det en kjempekveld.

Så nu är man nöjd och belåten.

Vill bara sova nu.

Men jobbar....

Till klockan 6.

Så jag önskar dig och dina en god fortsättning på2009.

Klems Synne.

28 Jenny:

skriven

Önskar dej ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Kram, Jenny(-:

29 A:

skriven

God morgon....

Hoppas du hade en bra nyårskväll =)

God fortsättning på nya året...

Kram

30 Kattis:

skriven

Godmorgon!

Hoppas du hade en trevlig nyårskväll!

Här var det lugnt. Skönt.

HA en skön dag!

KRAM

Kommentera här: