Var bor humlor?

Sedan igår har jag hittat 5-6 jättestora humlor i vårt hus som jag fått bära ut.
Det är så här varje vår.
Har fortfarande inte lyckats lista ut varifrån dom kommer...bor humlor i små "humle-hus" eller var tillbringar dom vintrarna?

1 Matmia:

skriven

O ja, visst bor dom i hus!! För på kolonin finns det en liten stuga som heter "Humlebo"... ;-)

2 Storsan:

skriven

Hej! Fin blogg!

Håller helt med om smällare - har själv en hund som är livrädd.

Och jo - visst var det gulliga klipp? Jag tycker pandor är så söta så det gör halvont i hela kroppen...

:o)

Trevlig Valborg!

3 Eva:

skriven

Ingen aning, men de håller kanske till i gamla ihåliga träd och stubbar...

Jag gillar humlor, tycker de är söta på något konstigt sätt :-)

4 Helen:

skriven

Vilket sött hus du har :) Nej vet inte heller var de övervintrar eller vad de nu gör.

Ha en riktigt trevlig valborg min vän.

Massa kramar /Helen

5 Åsa.S:

skriven

Visst hade det varit roligt att hitta ett sånt litet humlehus som på bilden!

Ha det fint1

6 jayne:

skriven

BRA fråga...ska se om jag kan hitta svar... har ingen aning alls...som du förstår!

Ha en trevlig kväll nu...hopaps du slipper smällare. Här i skåne har vi inga valborgssmällare...

7 Inger Maryissa:

skriven

Vilket sött litet hus.

Ja, tänk om humlorna kunde bosätta sig där istället för att vara inne i erat hus ;-)

Då kan de ju sova sött där under vintern ;-)



8 Dress Like a Princess:

skriven

Gud vilken gullig header du har

9 Annsingen:

skriven

God morgon!

Hahaha ja man kan undra!

Nu åker vi snart:))

Ha en underbar helg!:))

KRAM!

Kommentera här: