Vädergudarna...

 
...testar oss nu...snö, regn, halka i en salig blandning...jag vill ha riktig vinter mellan december och mars!
❄️🌨❄️☀️🌡
 
I fredags var det skottning som gällde, bara natten mellan torsdag och fredag kom det ca 2 dm snö.
 
 
 
Var en sväng ner till stan och tog en fika med Anna-Lena som var uppe över helgen.
En trevlig pratstund och vi har lite planer inför framtiden.
 
Igår eftermiddag åkte jag och Mona ner på Canton och åt middag.
 
 
Gott och trevligt.
Köpte en fortune-cookie också, jag hoppas den har rätt.
😉
 
 
Resten av lördagen var väldigt lugn.
 
Idag regnar det, regn och blåst den 8 januari vill jag inte ha!
 
 
Surar under en filt idag och plöjer igenom några filmer
.☹️🌧☔️🌧📺 
 
 
 Får försöka tänka så...
 
Men det är inte roligt att gå ut med hunden nu, is överallt.
 
 
 Idag testade jag chorizofärs för första gången, det blev typ en chilI con carne av den, helt ok.
 
 
Fick tips om att blanda den med lök och grädde och servera till pasta, det ska jag göra någon gång.
 
Hittade några krustader i skafferiet också som jag helt och hållet glömt bort, dom fyllde jag med jalapeno-mjukost och en bit cheddar och körde 5 minuter i airfryern, ett perfekt kvällssnacks.
 
 
 Avslutar med lite roliga grejer jag hittat på nätet, allt för att pigga upp lite i gråvädret.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: