Den här spiralen...

...av tråkigheter som pågått några år nu har nu toppats med en höjning av styrräntan.
Många kommer att få det riktigt tufft framöver.
Jag tycker också att det känns oroligt men har ju bara mig själv att tänka på.
Skulle det bli tufft får jag lägga mer obekväm arbetstid för att plussa på i kassan.
Helgen som var jobbade jag hela helgen igen och det funkar ju att jobba helger också.
 
 
En annan sak jag kan förändra är ju uteätandet, jag kan börja laga mer mat hemma.
Extrapriser kollar jag redan men jag kan dessutom lägga mer fokus på säsongsvaror.
 
 
 
Såg ett avsnitt av Lyxfällan igår, hur kan detta vara möjligt!!??
Och tillåtet!
😳😵‍💫😱🤬
 
Skänker en extra orostanke till dom som sitter mer stora skulder.
 
 
Igår var jag hemma från jobbet pga ryggen, hade ordentligt ont i söndags och eftersom jag har en jobbhelg igen till helgen så kände jag att jag behövde få en extra vilodag.
 
 
Idag har jag suttit på utbildning på jobbet hela dagen, en mycket bra och intressant dag, och det blir sex heldagar till innan utbildningen är klar.
Men tanke på den röra som ibland infinner sig i huvudet numera så gick dagen över förväntan.
 
 
 
Ibland blir jag fasen rädd för mig själv, tror baske mig att det är tur numera att saker och ting går hyfsat rätt.
😳😵‍💫🤪😖🙈 🤣😅
#femtioplussare#vadärdetsomhänder#detärintesomförr#skamanskrattaellergråta
 
 
 

Kommentera här: