Det är betydligt...

...lättare att vara spontan när man bor i stan.
Lyxigt att ha allt nära och bussen som går utanför huset nästan dygnet runt.
Jag och Eva Å bestämde oss med kort varsel att ta en vinlunch på stan i lördags så vi möttes upp på 1891.
 
 
Hade vi inte haft saker inplanerade på kvällen så hade vi nog varit kvar på stan än för vi hade väldigt trevligt och mycket att prata om.
 
På kvällen kom L till mig, vi gjorde pizza, drack vin och hann med både en film och Eurovision.
 
 
 
 Det stora nöjet nu för tiden är att äta och dricka gott och jag är glad över att jag har "min lilla grupp" som jag umgås med men visst är längtan stor till normala tider.
 
 
Igår testade jag att göra spetskål i ugnen, så otroligt gott med bara olivolja,salt och peppar.
 
 
 
 Helt plötsligt när kålen var i ugnen så började brandvarnaren att tjuta och den lät högre än någon brandvarnare jag hört innan.
Katterna blev livrädda och sprang åt tre olika håll och Albin blev också livrädd.
Ljudet var fruktansvärt högt och jag kunde ju inte fatta varför den tjöt för det var ju inget os någonstans.
Tystade brandvarnaren och sprang runt för att kolla om det brann någonstans men hittade inget som tur var, det måste ha varit en reaktion på ugnen i alla fall även fast jag inte kan förstå varför.
Brandvarnaren startade om 5-6 gånger innan den äntligen gav sig.
En pärs för både öron och hjärta!!
 
 
 
 

Kommentera här: