Jag har precis...

 
...kommit hem från en sen lunch på stan med Mona, Lotta och Carina och kl 17.30 är det fortfarande 28 grader varmt!!
 
 
 Det är nästan så man inte kan finnas till i värmen även fast man är ledig och inte behöver göra något och hur blir det då till veckan när jag ska börja jobba och denna värme fortsätter??!!
 
 
 
I söndags var jag och tränade och sen var jag och Ann Catrin på Hembygdsfest på Selångers Bygdegård.
Fika, hembakat mjukt tunnbröd och det bästa av allt, uppträdande av Bob, Hank and Joe.
 
 
 På eftermiddagen åkte jag till L en sväng så att Albin fick bada.
 
 
 
 
Jag tycker så synd om hundarna i denna värme och jag ser ju verkligen hur Albin njuter när han får kasta sig i vattnet. 
Men det blir inte sådana bad varje dag, i måndags fick han nöja sig med att blöta fötterna i Sidsjö-bäcken.
 
 
Jag var för trött för att orka ta bilen någonstans så för mig blev det faktiskt en siesta mitt på dagen.
 
 På kvällen var jag, Eva, Ann Catrin, Nina, Gittan och Birgitta till Carlsvikspiren där det var musik-quizz.
Vi hade så roligt och trevligt men vann tyvärr inget men det gjorde inte ett dugg.
 
 
Igår tränade jag efter morgonpromenaden. 
La till lite benövningar också för att testa mitt knä lite och jag ska fortsätta med de övningarna för det kändes bra.
 På kvällen kom Eva till mig för lite vin, tilltugg och prat såklart, det blev en trevlig kväll.
 
 
 
I morse testade jag ytterligare en ny utmaning för mitt knä , en stenig stig utför.
🐾
 
 
 
Det gick bra men jag var väldigt försiktig.
Det var lite svalare väder i morse men mygg och broms var hungriga.
🦟🐝😣
 
Vad ska vi ha dessa "odjur" till?
Jag är otroligt ansatt av framförallt mygg och det är jobbigt när man gillar att vara i skogen.
 
Morgonpromenadens höjdpunkt var familjen plattfötter, inte ankor men änder och det duger det med.
🦆🦆🦆
Och Albin kommer ihåg, plattfötter, dom rör man inte.
🥰
 
 
 
 
Dom enda som verkar helt obekymrade av värmen är katterna som till och med söker sig till solen.
 
 
När det är svårt att få nagellacket att torka, då är det riktigt varmt!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: