Semestern...

...rullar på i ett alldeles för snabbt tempo, vill dra i nödbromsen!!
 
I måndags tog jag bilen och åkte till Järvsö.
 
 
Checkade in på Hotell Järvsöbaden och sen tog jag en promenad tlll Stene Gård där jag mötte upp Héléne för en dag på Moläta.
 
 
Jag kan lova att jag somnade mätt, nöjd och trött efter en trevlig dag.
😋😊
 
Efter hotellfrukosten på tisdagen åkte jag upp till Stene Gård igen och den här gången mötte jag upp Lena.
Vi tittade runt i den fina trädgården och på Lill Babs museum.
 
 
 
 
 
 
 
 
 Jag har aldrig varit imponerad av LillBabs som artist men hon verkar ha levt ett intensivt och spännande liv.
 
Sen var det dags för lunch och den åt vi på Järvsö Creperie.
Jättegott!!
 
 
Sen en promenad över vägen till Brödbutiken för kaffe och en GIGANTISK drömrulltårtebit.
 
 
 
Sen åkte vi vidare till Ljusdal och besökte Ljustorget, ett himmelrike för ljusälskare.
Ljusen som tillverkas där är riktiga konstverk.
 
 
Sen blev det en tur till Rosehill och strosa en stund i deras trädgård.
 
 
Så mycket fina saker och härliga växter.
 
Sista stoppet för dagen blev på Café Ingalunda,där finns konst i olka former.
Viss konst förstod jag inget av men tavlorna med glitter var fantastiska men alldeles för dyra för mig.
 
 
 
En intensiv men mycket trevlig dag.
Lena och jag har ju inte känt varandra så länge, vi har träffats via bokklubben. men vi har mycket gemensamma intressen och kompar bra.
Jag hoppas vi kan göra fler resor tillsammans.
 
Idag har jag varit trött och har fokuserat på återhämtning.
Jag har läst ute i solen, pysslat med djuren, tagit en promenad och sett på en serie.
Skönt och avkopplande.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: