Hälsingevind...

 
...var målet för fredagens resa till Ljusdal där jag mötte upp Héléne.
Vi åt lunch innan vi installerade oss på Borrgården och satte oss i solen med ett glas bubbel.
 
 
Vi hann inte sitta många minuter innan det vackra vädret byttes mot ett av det värsta åsk-och regnväder jag varit med om.
Hela huset skakade och regn och hagel vräkte ner.
 
 
 
 
Men solen kämpade sig fram igen och det blev en riktigt härlig kväll, faktiskt första kvällen i sommar som jag inte frös.
 
 
Engmans Kapell var överlägset bäst!
Så härlig musik och bra texter.
 
 
Det fanns gott att äta och dricka också på området.
 
 
 
 Jag har druckit ortoligt lite alkohol den här semestern så det var kul att få bli lite "glad i hatten" en kväll men visst blir man seg dagen efter.
 
 
 
Före festen.
 
 
På festen.
 
 
Efter festen.
 
Vi hade en lång, lugn och skön morgon innan vi åt en varm macka och sedan begav oss hemöver.
 
 
L hade varit snäll och varit med Albin under tiden jag var borta och på kvällen tittade han förbi på en kaffe och en patstund.
Vi behöver ha en längre pratstund han och jag...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: