Vilket fruktansvärt...

 
...åskväder det var igår.
I nästan tre timmar åskade, blixtrade och regnade det, så hårt så hela huset skakade!!
Det var riktigt otäckt.
 
 
Till slut försvann strömmen, två timmar här hemma men i resten av byn var dom utan i åtta timmar.
 
Jag hade ärenden att uträtta men det kändes "sådär" att åka hemifrån i ovädret.
Albin skulle göra sin första inskolningsdag på hunddagiset så det var bara att åka iväg.
 
 
 
Medans han var där så skjutsade jag mamma så hon fick handla.
 
Innan jag åkte hem mötte jag upp brorsans gamla kompis Eva.
Hon sålde hjortron och jag hade turen att få köpa.
Ostätandet är räddat!!
🧀🍯🍷😋
 
 
På kvällen kom L förbi och vi åt middag och såg på tv.
Katterna och Albin blir helt överlyckliga när han hälsar på.
Trevligt för mig också att få lite sällskap.
 
 
 
 
1 Lisbeth:

skriven

Isch, vi har klarat oss från åska, men fy så det har regnat. De senaste 5 dagarna har det kommit ca 100 mm, häromdagen kom det 43 mm på 7 timmar.
Vi behöver ju regnet, men det skulle vara ok med lite sol och värme också :)

Kommentera här: