Den senaste...

 
...veckan har jag varit rätt deppig och många tankar har snurrat i mitt huvud.
I lördags kom den där känslan av att vara ensammast i hela världen över mig.
Det är verkligen tråkigt att sitta själv hemma.
Jag hade jobbat fredag natt så någon planering för dagen hade jag inte gjort.
Jag har också märkt att jag är den som oftast hör av mig till folk...när jag känner mig riktigt ensam funderar jag över hur lång tid det skulle dröja innan någon hörde av sig till mig om inte jag hörde av mig...
När vänkretsen består av 99% par blir man ju inte inbjuden om man är singel.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I söndags hade jag en träff inbokad med Sussi sedan flera veckor tillbaka och vi tog en tur ut till Alnö för en lunch på Carlsvikspiren.
Köpte med lite godsaker från Virriga Bakverk också innan vi åkte hemåt.
 
 
 
I övrigt bestod helgen av hemmapyssel och promenader.
 
Jag försöker att hitta på saker som piggar upp men dygnet har alltför många ensamma timmar.
 
I onsdags tog jag och Lena en tur till Hälsingland, också planerad sen några veckor tillbaka.
Tanken var att vi skulle köpa ost i Forsa men all ost var slut.
Vi åt i alla fall en god lunch på Bergshotellet i Järvsö.
Lite spännande nu för tiden när man äter lunch ute är att salladsbuffén är mer inbjudande än varmrätterna. 

 
 
 
Dagen bjöd på härligt sommarväder också.
 
I övrigt då...jag fick några potatislådor av en granne så nu hoppas jag på en bra potatisskörd.
 
 
Har även köpt lite gula kantareller av en jobbarkompis som jag direkt gjorde en stuvning av.
Gott som sjutton men jösses så mätt jag blev!!
 
 
Igår var det styrelsemöte med byföreningen...känner mig inte riktigt med i det gänget tyvärr...vi har alltför olika tankar om hur saker ska vara och i vilken mängd men vi får se hur det utvecklar sig.
 
 
Och L och jag hörs fortfarande varje dag och träffas någon gång varje vecka...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: