Fick mig en rejäl...

 
..."käftsmäll" igår som jag först inte riktigt visste hur jag skulle hantera.
🤔 🙄😔
Egentligen ingen som gjort "fel" utan det handlade väl mest om mina känslor och tankar kring hur personerna valt att göra.
Alla har ju rätt att välja som man vill.
Men jag blev besviken på några som jag trodde var mina vänner och det gjorde mig ledsen.
😒
G och J som varje år bjudit in till uppsamling hos dom innan majbrasan hade valt att bjuda in L men inte mig.
Kändes konstigt.
Jag och L är ju inte ovänner så det kändes som att jag hade blivit bortvald.
Det gjorde mig som sagt ledsen.
Jag hade lagt ut ett inlägg på Instagram och Facebook och G kände sig träffad så jag fick frågan om det var hon som gett "käftsmällen".
Och jag sa att det var så.
G:s förklaring var att hon valde att bjuda L för J:s skull, eftersom de inte träffas så ofta och att hon inte visste riktigt om jag och L funkar ilag.
Varför är folk så rädda för att fråga hur det är?
Jag berättar gärna hur det är mellan oss om någon frågar men "prackar inte på" om jag inte får frågan.
Nu är L sjuk och hade tackat nej men det hade kunnat bli en konstig situation för mig om detta uppdagades genom att vi träffades vid brasan och jag varit helt oförberedd.
Det hade blivit väldigt jobbigt.
 
Ja det är inte lätt att göra rätt.
Alltid något eller någon som hamnar i kläm.
Och det är inte många som frågar hur det ligger till utan man antar saker.
Jag förstår att det inte var meningen att göra mig ledsen men den här gången blev det så ändå.
En annan dag har jag kanske inte reagerat men den här gången gjorde jag det.
 

Kommentera här: