Vi har haft...

...en tidig semestervecka jag och L.
Vår vecka började med att vi åkte ner till Åhus där vi hyrt en stuga.
 
 
Morgonpromenad.
Vilket underbart ställe!
  
 
Vi hade några lata dagar där vi åkte runt och upplevde Skåne och det var en väldigt positiv upplevelse för mig.
 
 
Skånes enda skärgård, Tosteberga Hamn.
 
 
Killevipp! 
En specialitet i Kristianstad.
 
 
Mycket stora områden med härlig landsbygd.
 
På lördagen var det dags för ett besök på Sweden Rock.
 
 
Jag beundrar dom som orkar med 4 dagar, jag var rätt nöjd efter en dag.
Det var otroligt varmt och dammigt men en upplevelse att ha varit där.
Jag ville se The New Roses och Slade och L var där mest för Judas Priest och Pain.
 
 
Festival-fötter, smutsiga och trötta.
Resten av kroppen och kläderna var lika smutsiga.
 
 
På söndagen sa vi:
Hej då stugan!
Hej då Åhus!
Vilket mysigt ställe, vi kommer gärna tillbaka!
 
 
Vi styrde sedan vidare mot Ystad och på vägen hade vi turen att åka igenom Brösarp där det helt plötsligt dök upp en skylt med " Skånes Matfestival & Grill BBQ EM".
 
 
Ett mycket trevligt evenemang, jag hoppas på något liknande här i närheten.
 
När vi kom fram till Ystad var vi ganska trötta och törstiga så vi tog en promenad runt stan för att hitta ett ställe där vi kunde få en kall öl.
 
 
Det är oundvikligt att äta och dricka gott och mycket när man är på turné, det är liksom halva nöjet.
 
 
Vi borde lära oss att dela, två bitar var på tok för mycket!
Men gott var det!
 
 
 
Efter en god natts sömn var det dags att åka vidare.
Hej då Ystad!
Det blev en snabbvisit i denna mysiga stad.
 
 
När L tjatat om Ullared och jag säger okej då...
 
Så mot Ullared och GeKås! 
 
 
Jag har aldrig handlat så lite i Ullared tidigare, inte ens en ny väska! 

Hälften av det jag hade på min lista fanns inte men jag är nöjd ändå. 

L gjorde sin Gekås-premiär och han kämpade bra och får med beröm godkänt.
 🏅
Vi övernattade i det billigaste boendet på vår runda men största rummet och skönaste sängarna.
 
 
Sen vidare mot Mariestad.
 
 
 
 
Efter den bästa hotellfrukosten vi någonsin ätit så började vi resan hemåt.
L hade blivit förkyld ( själv säger han att han blev allergisk i Ullared ) och jag hade ont i ryggen av att inte sova i min egen säng.
Så kan det bli när gamlingar är på turné.
Men vi hade det jättebra på vår mini-semester!
 
Men ni vet ju vad man säger, borta bra men hemma bäst.
 
 
Vi märkte på katterna att vi varit efterlängtade också.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Angelica Wåhlin:

skriven

Vad härliga bilder!

Svar: Tack! =)
ejmis

2 Jaana:

skriven

Ni verkar ha haft det hur gott och mysigt som helst!
Kram!

Svar: Ja det hade vi.
ejmis

Kommentera här: