När jag...

 
...kom ut på gården i morse hade den blöta backen frusit på och blivit till en isbana, precis det jag INTE vill ha!
Hellre mycket snö än is.
Det var bara att sanda för jag vill inte göra en vurpa.
Har gjort några rejäla vurpor på is under åren och det är ingen höjdare.
 
Dagen var vikt för en ärenderunda med mamma och det känns fantastiskt skönt att vi inte köper julklappar, för julruschen är verkligen i full gång.
 
 
Jag passerade flera personen som jag hörde diskutera/bråka om julklappar, julmat, vem som skulle stå för det, vem som inte bidrar tillräckligt osv osv
Julefrid?
Jag undrar hur många som verkligen njuter av julen?
Stressen innan tar nog udden av julglädjen för många.
Jag tycker t o m att trafiken blir stressigare veckorna innan jul.
Jag och mamma gjorde våra ärenden och åt lunch och sen kunde vi lämna shoppingens Mecka för den här gången.
 
När jag kom hem ställde jag bara in påsarna innanför dörren sen gick jag och Albin på promenad.
Trodde jag skulle hinna innan det blev mörkt ute men så blev det inte.
 Tur det finns reflexer och pannlampa!
🐾
 
 
 

Kommentera här: