Hos oss finns...

 
 
...det alltid en att-göra-lista.
Det är alltid något som gått sönder eller något som behöver åtgärdas av andra anledningar.
Igår fick vi en hel del gjort och det kändes bra.
 
Förutom getingboet jag hittat i ankhuset så hittade jag en björk på gården där det kryllade av getingar.
Ringde Anticimex men blev avfärdat med att försäkringen inte gällde annat än huset.
 
 
Skrev om avfärdandet på Facebook och fick två svar från vänner som berättade om liknande situationer där dom FÅTT hjälp av Anticimex, så idag ringde jag dom igen.
Fick prata med en mycket trevlig kille som inte alls kunde förstå hur jag kunde ha blivit nekad hjälp igår!! Stallbyggnden, där det ena getingboet sitter, är ju faktiskt försäkrat!
På torsdag till veckan kommer dom "och kanske kan du få något medel till trädet också".
 
Kvinnan igår hade nog en dålig dag.
Sur Tant, jag, men inte otrevlig, vann idag. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: