Fem en fredag v. 19: Överflöd

Jag deltar i "Fem en fredag" hos elisamatilda.
 
Vad har du för mycket av hemma?
Oj! Det är mycket! Trots att jag nyligen flyttat från en gård till lägenhet och verkligen rensat bort MASSOR så har jag fortfarande t ex för mycket böcker, porslin, glas och kläder.
Jag har också alldeles för mycket mat i kyl och frys, det här med att "bunkra när man bor i skogen flera min från affären" sitter liksom kvar i ryggmärgen än, men jag jobbar med att tänka/göra annorlunda.
 
Vad skulle gärna få fyllas på automatiskt i din kyl?
För tillfället INGENTING!
 
Vad är det mest onödiga i världen?
 
Det finns så mycket onödigt i världen!
Krig, svält, sjukdomar, mord, våldtäkter, osv osv.
Eländet går inte att gradera.
 
Vad är något du alltid har att ge till andra?
Tid, ett lyssnande öra, en kram.
 
Vad kan du göra hur många gånger som helst utan att tröttna?
 
Umgås med nära och kära, läsa, äta choklad, besöka nya platser...den här listan kan också göras lång och det är ju positivt.
1 Bokdamen :

skriven

Jo visst finns mycket onödigt i världen, var lite kortfattad i mitt inlägg på den punkten men håller med om att det finns många fler. Liksom saker som en inte tröttnar på, den listan kunde bli mycket längre. Ha en skön helg!

Svar: Detsamma till dig 😊
ejmis

2 Gerd:

skriven

Håller med om mycket i dina svar!
Jag har också bott i skogen för länge sen och kommer ihåg att jag släpade hem 12 liter mjölk varje fredag till familjen...
Trevlig helg!

Svar: Detsamma till dig 😊
ejmis

3 Kina:

skriven

Jag som snart ska flytta in till stan såg framför mig ett liv utan överflöd, med halvtomma skåp och lådor. Men det gäller att rensa innan förstås, och däri ligger svårigheten.
Visst finns det mycket elände här i världen, men också mycket underbart och fint!
Ha en trevlig helg!

Svar: Så är det. 🙂 Trevlig helg.
ejmis

4 A ROOM OF MY OWN:

skriven

det känns som om en har ett uppdämt behov av att träffa barn, barnbarn, vänner, bekanta osv efter den här isoleringen. kramar slösar jag inte med

Svar: Visst är det så att behovet av att träffa nära och kära är stort.
ejmis

5 Paula:

skriven

Jag hoppas du trivs i stadsmiljön! Det är så olika att på landet eller i stan men bägge har sina för- och nackdelar. Vi påminns om allt elände vareviga dag så det vore trevligt med positiva nyheter också. För visst är det så att listan på saker man gillar är lång

Svar: Jag trivs bra i stan. Allt har sin tid. 😊
ejmis

Kommentera här: