Visst är det så...

 
...att jag har funderat en del kring eventuella biverkningar när det gäller ett så pass nytt vaccin som vaccinet mot Covid19 är men det enda jag känt är lite ömhet i armen.
Jag känner några som fått feber och influensaliknande symtom efter Covid19-vaccinet men så är det ju efter "de vanliga" influensavaccinen också.
 
 
I fredags efter jobbet fick jag åka på en hämta-paket-runda.
Hade tråkigt en kväll och då blev det en hel del internet-shopping.
Jag tycker det är helt fantastiskt att man kan handla på nätet och oftast även få paketet enda fram till dörren.
"Härligt, härligt, men farligt, farligt"
 
Något annat som är härligt är ju mat...på gott och på ont även det.
Äta måste man såklart men jag vill ju äta gott också och det är ju inte alltid nyttigt.
Just nu är min craving tryffel.
Tryffelsalami, tryffelskinka, tryffelost, tryffelchips osv osv.
 
 
Gjorde en pasta på fredag kväll med färska tomater, färsk sparris, salt, svartpeppar och som jag sedan toppade med tryffelolja.
Så gott!!
Ett glas rött till blev det också.
 
 
 
 
Ja dessa härliga djur.
😍 
 
 
 
 
 
Det är förbaskat gott med semla.
🐕🥯😋🥰
 
 
 
I går var jag till Sussi och fikade på dagen, hon fyllde 57 år.
Det är svårt att ta in att vi numera är tanter.
Vart sjutton tog åren vägen??
 
 
 På kvällen kom L förbi, vi kollade på Mello och åt en snacksbricka.
En trevlig kväll.
Jag får ganska ofta frågor om vår relation men jag har faktiskt inga svar att ge.
Vissa saker får bara vara som dom är så länge det fungerar bra.
 
 
 
 
När L åkte hem idag fick jag helt plötsligt en massa energi så det blev helt oplanerat en städ-och-röj-dag.
Det gäller att ta vara på tillfällena när dom dyker upp bara så där. 
 
Nu ska jag ta det lugnt resten av dagen, har MASSOR med film och serier som jag vill se och MASSOR med böcker, poddar och musik som jag vill lyssna på.
 
 
 
 
 
Corona-livet öppnar ju verkligen upp för att man kan komma ikapp lite med detta men visst längtar jag efter normala tider, dom får gärna komma fort nu!!
 
 
 
Man kan ju alltid önska och hoppas.....
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: