Fem en fredag v. 29: Tröttsamt

Då är det dags för  Elisamatildas fredagsutmaning igen.
 
När tröttnade du senast på något? 
Jag har tröttnat på en person i min närhet den här veckan.
Energitjuvar är inget positivt.
 
Vad håller dig vaken om nätterna?
Oftast ingenting, jag har sovit mig igenom många svåra perioder i livet, är ingen som ligger och ältar på nätterna utan brukar stänga av.
Men...dess varma veckor vi haft har gjort att jag behövt ha AC:n igång och därför också fönstret öppet så jag har vaknat av "stadens ljud" ibland.
 
Hur bryter du en ovana?
Vissa saker går att bryta direkt medans annat kan ta tid innan hjärta och hjärna är samstämmiga.
 
Vad har du gjort för mycket av i sommar? 
Helt klart ätit för mycket utemat, spisen är så gott som oanvänd.
 
Vad har du inte fått göra hittills i sommar?
Jag har fått göra allt jag velat.
 
 
1 Hanneles bokparadis:

skriven

energitjuvar ska man undvika

2 Bokdamen :

skriven

Energitjuvar kan suga musten ur en. Skönt att du fått göra det du velat hittills i sommar.

3 Paula:

skriven

Vem vill stå o laga mat i sommarvärmen, usch! Jag gjorde ett undantag med ugnsstekta revbensspjäll idag, o fy så hett och osigt det blev i köket. Ingen mer sån mat innan hösten nalkas.
Bra att inte älta och bra att känna igen energitjuvar och försöka få dem att försvinna

4 A ROOM OF MY OWN:

skriven

laga mat ska en inte ägna sig åt mer än nödvändigt i sommarvärmen.var glad att du kan stänga av och sova. det är ju annaar om natten en älstar

Kommentera här: