Fredag igen...

 
...och jag får sammanfatta veckan eftersom jag inte kommit mig för att skriva på några dagar.
 
I tisdags var jag ledig och då blev det en del promenerande runt i bostadsområdet.
 
 
Jag tror aldrig jag har sett så mycket hundskit sedan snön kom.
😠
Tror vissa hundägare att skiten trollas bort av snön??!!
Eller orkar dom inte böja sig ner??
Jag tycker det är nog pinsamt med alla gula fläckar Albin lämnar efter sig för det ser ju inte heller så trevligt ut..
😕
 
 
I onsdags jobbade jag och när jag gick med Albin efter jobbet såg himlen väldigt mörk ut, en föraning om vad som skulle komma.
 
 
 Man lär sig något nytt varje dag.
Igår lärde jag mig att när det blir snöoväder i stan då tar man inte ut bilen.
Hade en läkartid på förmiddagen och efter att ha skottat fram bilen gick det bra att ta sig dit. Men när jag skulle hem var det kaos!
Bilar fast överallt och dåligt skottat.
 
 
Jag som inte kan minnas att jag kört fast någon gång på mina 20 år i "huset i skogen" körde fast och efter att ha skottat loss bilen fick jag vänta 4 timmar på att en traktor skulle skotta upp till parkeringen.
 
 
Äntligen uppe på gården var det bara att skotta parkeringen igen.
På kvällen blev det taxi till jobbet.
Hade turen att få åka med en jobbarkompis hem i morse.
 
Efter snökaoset blev det helt plötsligt spöregn.
Vad är det som händer med vädret?
Tur jag har ice-bugs, Albin stackaren halkade runt fast han har 4 ben.
 
Och pandemin den fortsätter.
 
 
Vill att allt ska bli "normalt" igen!! 
 
 
 
 Trevlig fredag!
🙃🍷
 
 
 

Kommentera här: