Eftersom jag...

...inte orkat skriva på några dagar så får det bli en veckouppdatering. 
 
I måndags var jag ledig på schemat men hade ett möte inplanerat så det blev några timmar på jobbet i alla fall.
Klass 3-varning för extremt mycket snö och blåst och jag fick verkligen jobba med att snö på och runt bilen, inte bara en gång den här dagen.
Lite vardagsmotion så där.
Tur man bor i lägenhet så man inte behöver bry sig om de stora ytorna,det får en stor traktor ta hand om.
 
 
På kvällen kände jag att min mage "bubblade" lite oroväckande men tänkte att det var något jag ätit som inte passade magen.
 
Tisdag var det arbetsdag, magen var orolig men jag åkte ändå till jobbet och efter jobbet åkte jag till L och åt middag innan det var dags för mig att åka på fotvård. 
Jag hade köpt med mig semlor till L så det blev en smaskig efterrätt.
 
 
 Magen kändes svullen men jag tänkte inte mer på det än att "jag skulle inte ha ätit den där semlan".
 
På natten sen blev det inte mycket sömn, jag fick springa på toa var 5:e minut.
På morgonen var det bara att ringa på jobbet och sjukskriva sig.
 
 
 Det blev en dag nära toaletten kan man säga.
Jag undrar om det är så att djuren vet när man mår dåligt?
Albin låg och sov hela dagen och nöjde sig med några korta promenader och Axl var väldigt angelägen om att ligga och värma min onda mage.
 
 
På kvällen sen slog det mig...divertikulit-helvetet igen!!
Tur jag hade Flagyl hemma så jag kunde börja ta en kur direkt.
Den här gången var symtomen annorlunda mot för hur dom brukar vara.
Nu hoppas jag det vänder fort. 
 
Torsdag och då var det dags för telefonmöte med juristen om min pappas bouppteckning.
 
 
Jag har gjort det mesta själv men eftersom pappa och hans fru dog med så kort tid mellan så går bouppteckningarna "in i varandra" och då känns det bra att en jurist får göra slutprodukten.
Det blev ett ganska kort möte, nästa steg blir förrättning.
L tittade förbi en sväng också, vi fikade och pratade bort en stund.
 
Och så fredag igen då...jag har jobbat och efter jobbet var jag tvungen att åka och tina av bilen i sjukhusgaraget, vindrutetorkarna var helt fastfrusna
Sen mötte jag upp L för middag på Max och sen åkte vi till mig och tittade på senaste Beck-filmen.
Nu är det snart dags för sista hundpromenaden för idag och sen blir det sängen med en ljudbok.
 
 
 
 

Kommentera här: