Då har en...

...helg passerat igen.
Dessa tråkiga Corona-helger börjar tära på mig.
 
Jag vill träffa folk och göra roliga saker!
 
Tanken var att jag och Sussi skulle träffas hos mig och se på Mello igår men hon ramlade i en stentrappa på fredag kväll och låg hemma med hjärnskakning och brutna revben stackarn. 
Så hundpromenader och tvätt var lördagens höjdpunkter.
Och lite telefonprat.
 
För någon vecka sedan när jag av en händelse tittade ner i tvättmaskinen, den i lägenheten är toppmatad. så låg en av katterna där och sov.
Tänk om jag av misstag skulle köra igång maskinen och det låg en katt där!
Hemska tanke!!
 
 
 
 Idag åkte jag ut till L och gick en promenad, det är bara slaskigt och tråkigt i stan efter några dagars plusgrader och blåst.
Det var lite mer snö kvar ute hos honom.
 
 
Efter promenaden blev det te och scones.
 
 
 När jag åkte mot stan igen så var det som ett lämmeltåg med bilar på väg upp mot fjällen.
Vad är det för fel på folk som inte kan lyssna och följa rekommendationer och restriktioner??!!
 
 
När jag kom hem så städade jag lite.
Ingen större ansträngning.
😉 
 
 
 
 

Kommentera här: