Idag kom nya besked...

 
...från FHM angående Astras vaccin.
 
Rekommendationen om att personer som är yngre än 65 år inte bör vaccineras med AstraZenecas vaccin Vaxzevria kvarstår tills vidare. Personer under 65 år som redan har fått en dos av Vaxzevria bör istället erbjudas en andra dos av så kallade mRNA-vaccin, som PfizerBiontech eller Moderna.
 
Om jag har förstått rätt så kommer jag att få vänta till mitten av juni innan jag får min andra spruta.
Det känns i alla fall bra att jag redan fått en spruta även fast det var Astras.
 
I går fyllde jag år, 57 år, hur sjutton är det möjligt att jag är 57 år!!??
Fattar inte vart åren har tagit vägen.
 
 
Det är en del funderingar över livet nu, det finns mycket tid till att tänka i dessa Corona-tider.
Det finns så mycket jag vill göra och uppleva men just nu går det inte att planera någonting och det är en konstig och tråkig situation och åren bara går.
Nu låter det säkert som att jag är deppig,men då är det inte, bara fundersam.
 
Det blev inget stort firande, bara L som kom förbi med smörgåstårta.
 
 
Och eftersom jag skulle jobba natt så fick det bli en alkoholfri öl till.
 
 
 
 
 
Jag dricker faktiskt hellre en alkoholfri öl i stället för en lättöl, 2,8 eller 3,5.
Dom alkoholfria är riktigt goda!
Och så dricker jag gärna en god starköl såklart när tillfälle ges.
 
Passar på att tacka till er som tog sig tid att gratulera mig via sms, telefon, kort och sociala medier också.
 
 
 
Idag har jag varit och vaxat mina ben.
 
 
Hoppas ju kunna gå i kortbyxor snart.
Passade på att ta bort lite oönskat hår i ansiktet också.
 
Idag hade jag kunnat ha kortbyxor för det har varit underbart vårväder men mina ben var inte i skick för att visas upp.
😉
Men nu är dom redo!!
 
L bjöd på middag idag, hängmörad svensk entrecote.
 
 
 Det var fantastiskt gott och vi blev så mätta så vi var tvugna att ta en promenad efter maten.
entrecote.
 
Vilken lycka att hitta en snöhög i skogen!
🐾❄️😍
 
 
 
 
 
 
1 Jaana:

skriven

Grattis på födelsedagen, i efterskott!

Kram Jaana

Svar: Tack 😊
ejmis

Kommentera här: