Ny vecka igen...

...och min börjar med en ledig dag.
Idag kommer min fåtölj som jag har beställt från IKEA.
 
Jag hoppas det blir så bra som jag föreställt mig.
 
Det har blivit en del nätshopping i helgen också, jag har beställt skor.
 
Och strumpor.
 
 
 
Hoppas dom passar också.
 
I övrigt då...i fredags var jag bara hemma och tog det lugnt efter jobbet.
Tog ett glas vin och såg på Idol.
 
 
I lördags var jag med sopor till Blåberget.
 
 
Där var det massor med fok som vanligt.
Jag slängde sånt som var mer "personligt" och som jag inte vill lägga i soprummet här på gården.
Annars är sophanteringen här jättebra.
 
 
 
 Sen var det dags att träffa Eva B för Afternoon Tea på Mamma Augustas.
 
 
Mycket gott att äta och samtal om allt möjligt.
En mycket trevlig eftermiddag.
 
 
 Sen en lugn kväll hemma igen.
 
Ibland går jag in på en dejtingsida och där hade jag fått kontakt med en kille som jag skrivit och pratat en del med, han har varit trevlig och rätt "på" men jag har haft en lite dålig magkänsla.
Och magen ska man lyssna på.
Helt plötsligt från att ha velat att vi ska träffas så försvinner han både från telefon och från nätet.
Det finns konstiga människor överallt.
 
 
I går kom L till mig med granris och vi var till graven med det.
Sen blev det en pizza också innan han åkte hem.
 
 
Jag hade turen att vinna en ostpåse hos Wretmans också i helgen, det ska bli spännande att se vad den innehåller.
 
 
Klockan har ställts om till vintertid och för mig gör dessa ändringar inte så stor skillnad.
 
 
Och så har jag låtit katterna få tillgång til hela lägenheter efter flera veckor i kattrummet.
Jag har gjort så eftersom dom alla tre varit utekatter och jag vill att dom ska tycka att lägenheten blir stor och trevlig efter att ha varit bara i ett rum länge.
Vi får se om det lyckas.
Vera tyckte det var mysigt att få sitta med mig i soffan igen.
 
 
 
 
 

Kommentera här: