Fy sjutton...

...så läskigt halt det var i morse!
Jag halkade i broddskorna!!
 
När jag åkte hem från jobbet på eftermiddagen var det mörkt och dimma, det gick inte att se mer än 10 meter framför bilen.
 
 
När jag kom hem var jag sugen på lite vin och choklad, det är ju lill-lördag och jag är ledig i morgon.
Jag har en ny favoritblandning, rött vin och Marabou Black.
När Ida på jobbet tipsade om den kombinationen var jag skeptisk men jag tipsar om den igen för det är verkligen supergott!!
 
 
 
Men det blev tyvärr blev det inget långvarigt onsdagsmys för helt plötsligt fick jag migrän-aura, det var bara att sluta dricka vin och skynda sig att ta medicin.
 
 
Som tur var så fungerade medicinen och auran försvann efter en stund.
 
Nu på kvällspromenaden var det klart och härligt väder igen, vilka växlingar det är.
Jag tycker det är så mysigt att promenera på kvällen när det är mörkt och folk har börjat adventspynta med stjärnor, adventsstakar och ljusslingor.
Men smaken är som baken.
Jag föredrar vita lampor, vackert och traditionellt.
 
 
Blått, rött och grönt är hemskt tycker jag och blinkar det så är det fruktansvärt oavsett färg.
Har svårt att förstå att man vill ha en massa blinkande lampor utanför fönstret. 
Som sagt, vi gillar olika.
 
Jag ser i alla fall fram emot att Tomten kommer.
😉
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: