Då är...

...det helg igen.
Även fast det inte händer så mycket i dessa Corona-tider så rusar veckorna fram.
Vi har fått in pandemin på mitt jobb nu, än så länge inte på min avdelning men det är nog tyvärr bara en tidsfråga.
Min vän Sussi har också Covid-19, hon fick beskedet igår.
Vi träffades förra helgen så nu gäller det att jag är observant på symtom.
 
Jag funderar fram och tillbaka på det här med munskydd.
Om vi får sjuka patienter på jobbet ska vi använda skyddsutrustning men hur ska man göra privat?
Covid-19 ligger som en sur och blöt filt över allt nu.
 
 
 
 
Man får försöka skratta åt eländet ibland.
 
Och hur tänker "man" kring julfirandet?
Jag är ju ingen "julmänniska" men visst brukar det vara så att man träffas och äter på julafton men för mig är den här varianten inget problem i år.
 
 
Att hoppa över att vara många tillsammans under ett års julfirande för att kunna fira flera jular tillsammans kommande år är en självklarhet i en pandemi tycker jag.
 
Jag har julpyntet och jultrosorna klara bara adventsstakarna kvar sen är jag redo.
😉
 
 
 
I går hade jag tänkt laga en god middag och dricka ett glas rött till men jag var trött när jag kom hem och hittade en pizza i frysen som fick bli min middag.
 
 
Öppnade i alla fall en flaska vin som fick avnjutas tillsammans med denna choklad.
 
Passade otippat helt perfekt!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: